Seminar: Forstå borgerperspektivet – forebyg konflikter

Seminar: Forstå borgerperspektivet – forebyg konflikter

 

Målet er klart: Borgeren er i centrum og skal opleve god service og en fair sagsbehandling.
Men overholdelse af lovgivningen er én ting. Retfærdighed, etik og holdninger noget andet. Sagsbehandlingen handler ikke altid
om det samme for borger og myndighed, og en interessekonflikt kan dukke op.
På dette seminar bruger vi caseeksempler som en træningsbane for at forstå borgerperspektivet og forebygge konflikten. Undervisningen veksler mellem, oplæg, dialog og fælles refleksion og inddrager teknikker fra mægling og mediation.

PROGRAM
Den gode borgerkontakt
Erfaringer i DUOS: Det siger vores kommunale kunder om den gode borgerkontakt.
Ved divisions direktør i DUOS Sofus Rossing
Fra et borgerperspektiv
Egne erfaringer fra samarbejdet med myndigheden.
Ved udviklingskonsulent i DUOS Sigrid Stilling Netteberg
Værktøjer til konstruktiv kommunikation med borgeren
’De professionelle domæner’ og ’kvalitetsbegrebets tre dimensioner’.
Ved Manager og chefcoach Frank Bertelsen
Workshop – værktøjerne i praksis
Vejledning og facilitering ved Manager og chefcoach Frank Bertelsen

Målgruppe: Ledere og medarbejdere på børne- og voksenområdet.

Her kan du deltage på seminaret:
Odense, Odeon, Odeons Kvarter 1, 5000 Odense C
Den 21. januar 2019 kl. 12.30-16.00
København, DUOS Ellebjergvej 52, 2450 København SV
Den 28. januar 2019 kl. 12.30-16.00
Ålborg, Comwell, Vesterbro 2, 9000 Aalborg
Den 4. februar 2019 kl. 12.30-16.00

Tilmelding: Skriv til seminar@duos.dk for at tilmelde dig. Husk at skrive hvor du ønsker at deltage. Frist for tilmelding: Den 15. jan. 2019. Bemærk: det er også muligt at hente seminaret hjem i egen kommune.
Pris for deltagelse: Kr. 600

Kontakt os for mere information om seminaret: